Felanmälan

Felanmälan Bostad Renew
Vid felanmälan så uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon. Det går att felanmäla på flera olika sätt.

Renews serviceapp, PHM digital, kan laddas ner via Appstore (iPhone) eller Googleplay (Android).

Alla medlemmar bör registrera sig i appen för att få tillgång till information om fastigheten och göra felanmälan.

Ni kommer åt serviceportalen här: app.phmdigital.se/so/login/ba9f25fa-8f37-4a64-b75d-011d6cawabc8 eller Felanmälningsformulär | Renew Service AB.

Det går bra att ringa eller maila Renew, som bevakar mail och formulär mellan kl 08.00 - 17.00 på vardagar. Ringer du utöver dessa tider kopplas du till jouren.

Telefon 08 34 38 00
Epost 


Jour - vid akuta fel
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.30 måndag till fredag, samt helger, kontakta Renews Kundservice på 08 - 34 38 00
Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Garantitid
Garantitiden har utgått och det är nu föreningen som måste bevisa att fel som uppstår är konstruktions fel eller byggfel som orsakats av JM.

Vitvaror
Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt, BSH Home Appliances AB, telefon 0771-11 22 77.
Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).


Bredband, TV-box och IP-telefoni
Det finns ett avtal mellan din bostadsrättsförening och Telia om installation av bredband i din bostad. Bredbandsnätet består av en fiberkabel med så kallad Triple Play-funktion som levererar Digital-tv, telefon och Internetanslutning.

Felanmälan, felsökning och support:
Kontakta Telia vid fel på bredband, router eller TV-box ring 020 20 20 70. Läs mer på Telias hemsida här.


Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:
Ring 112 


Felanmälan hiss
Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.